Friday 1 July 2011

PESTA BENAK SRI AMAN 2011


Bandar Sri Aman dijangka menjadi tumpuan ribuan orang pengunjung ketika berlangsungnya sambutan Pesta Benak Sri Aman 2011 bermula 1 hingga 4 Julai ini nanti.Pesta Benak Sri Aman 2011 bakal akan dimeriahkan dengan pelbagai aktiviti dan acara menarik ketika berlangsungnya sambutan pesta terbabit selama lima hari nanti.

Antara aktiviti terbabit adalah Lumba Benak Berperahu, Regatta, Bazaria dan Promosi Produk, Miss Tourism Benak, Pameran dan Fotografi Benak, Sri Aman Kicthen, Rythm Of 1Malaysia, Benak Idol, Luncuk Benak, Jet Ski, Pentas Kebudayaan, Dekramasi Puisi, Karnival Belia Keusahawaan dan Pertandingan Hip Hop 1Malaysia.

Diramalkan Fenomena Air Pasang Raya @ Benak (King Tide) akan mencecah 5.5 meter pada 1 Julai, 5.7 meter pada 2 Julai, 5.9 meter pada 3 Julai dan 6 meter pada 4 Julai nanti. Ketua Menteri Sarawak, Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud akan merasmikan Pesta Benak Sri Aman 2011 sekitar jam 10 pagi pada 2 Julai ini.



Pesta Benak Sri Aman 2011 bakal kembali. Ia dijangka bakal berlangsung pada bulan Jun tahun ini. Mari datang ke Sri Aman untuk menyaksikan Pesta Benak kali ini. Video di atas adalah merupakan salah satu pra promosi Pesta Benak Sri Aman 2011.

Ada tiga buah perahu. Dua buah karam manakala sebuah lagi berjaya menyusuri benak. Saksikan kehebatan tiga jejaka terbabit.

No comments:

Post a Comment